Așa cum ne-au obișnuit, organizatorii Giro au anunțat traseul Turului de anul următor imediat după ultima clasică monument a sezonului, „Il Lombardia” (câștigată în 2015 de Vincenzo Nibali). De altfel, având în vedere traseul și contracandidații, „Rechinul” Astanei este marele favorit la cucerirea Giro 2016.
Un traseu echilibrat, care i se potrivește mănușă lui Nibali, acestea sunt ingredientele pe care organizatorii primului mare tur al anului le-au pregătit pentru anul viitor. După doi ani de absență din Giro (a câștigat în 2013, dar apoi s-a dedicat Turului Franței), toți așteptau ca rutierul Astanei să revină în cursa de „casă”, unde mai bifase podiumuri în 2010 și 2011. Dacă în ultimele săptămâni se discutase despre faptul că traseul va include trei contratimpuri individuale, toți așteptau să vadă cum arată etapele de munte. Trebuie spus din capul locului că, deși sunt 7 runde muntoase, cu final în cățărare, nu există una care să se remarce în mod special, așa denumita „Regină” a turului. Totuși, înlănțuirea de etape de contratimp cu cele de munte va face din Giro un tur pe muchie de cuțit, plin de spectacol.
În condițiile în care Froome, Quintana și Contador au anunțat că își vor canaliza energiile la anul pentru Turul Franței, „Pistolarul” dorind să facă dubla „Le Tour – Vuelta” în ceea ce reprezintă ultimul său sezon, Nibali pare să nu aibă pentru moment un adversar de calibru în Italia. Lucru subliniat chiar de Contador, care, din postura de purtător al tricoului roz în 2015, a fost prezent la evenimentul în care s-a dezvăluit traseul pentru anul viitor. „Va fi o cursă extrem de grea, care se potrivește mănușă rutierilor de Mari Tururi. Cred că va fi perfect pentru Nibali, nu văd să aibă adversari la același nivel cu el. E adevărat că sunt multe etape de munte, dar trebuie să fii bun și la contratimp pentru a te impune. Personal, îmi va fi dificil să urmăresc competiția de la televizor„, a explicat Contador, citat de cyclingquotes.com.
Rivalii lui Nibali în aceste condiții vor fi în primul rând Richie Porte (BMC) și Mikel Landa (Sky), ambii urmând a sosi în Giro din postura de lideri ai noilor lor echipe. Dacă „diavolul tazmanian” a avut șansa să o conducă pe SKY și în 2015 în Turul Italiei, dar a dezamăgit, Landa are în sfârșit șansa să arate de ce e în stare. El a renunțat anul acesta la ambițiile de a încerca să îl testeze pe Contador pe munți, în Giro, pentru că Astana a fost mai interesată de obținerea a două locuri pe podium (spaniolul a fost nevoit să îl ajute pe Aru, chiar dacă tânărul care s-a impus apoi în Vuelta arăta semne de slăbiciune). Totuși, cele trei contratimpuri vor fi de coșmar pentru Landa, în măsura în care el a avut mereu mari probleme în probele contra-cronometru.
Cu ambiții pentru podium vor veni și Rafal Majka (Tinkoff-Saxo), Domenico Pozzovivo (Ag2R) și Rigoberto Uran (Cannondale-Garmin), cu mențiunea că sportivul columbian este un excelent contratimpist.
Etapele care pot face diferența în Turul Italiei 2016
Contratimp individual de 40 kilometri, rezervat oamenilor cu motoare mari. Aici, rutieri ca „Purito” Rodriguez sau Dan Martin (în măsura în care se vor decide să vină în Giro, pot pierde și 3-4 minute față de specialiști)
Etapa dintre Alpago și Corvara – 7 cățărări repertoriate, dintre care 5 la peste 2000 de metri altitudine
Contratimp individual în cățărare, de 9 kilometri. În partea a doua a traseului, cicliștii vor întâlni și pante de peste 11%
Cima Coppi din 2016 va fi într-o etapă mult mai ușoară decât în precedenții ani. Rămâne de văzut însă cum vor reacționa rutierii la înălțimi de peste 2700 metri
Penultima etapă se anunță una epică. Înlănțuirea de cățărări de la final va turna plumb în picioarele cicliștilor obosiți după trei săptămâni de cursă
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER